جزئیات اثر

Kite2D Game Engine فناوری ارسال شده توسط میلاد رسانه ارسال شده در :۱۳۹۵/۷/۲۷ اثری از :طراح و برنامه نویس: میلاد رسانه
تست: حسین فنایی
درباره اثر :انجین بازیسازی Kite2D
بعد از حدودا 2 سال زحمت فراوان و کار مداوم سعی کردیم گیم انجینی بسازیم که استاندارد‌های یک انجین واقعی رو داشته باشه و نیاز امروز بازیسازان رو در بخش دو بعدی که بیشتر مورد توجه بازیسازان مستقل هست بتونه برطرف کنه و کاملا قابل رقابت با بهترین‌های حال حاضر باشه و نه صرفا یک کتابخانه گرافیکی که توابعی رو دوباره نویسی کرده باشد و همچنین غیرقابل استفاده توسط افراد غیربرنامه نویس باشد!
از مهمترن ویژگی‌های Kite2D داشتن ویرایشگر کاملا یکپارچه با انجین هست که جزعی از مهمترین بخشهای یک انجین بحساب میاد و به دلیل پیچیدگی‌های زیاد امروزه کمتر داخل پروژه‌های مشابه ایرانی دیده میشه. البته ویرایشگر کاملا نو پا است ولی تمام استاندارد‌های موجود در آن رعایت شده و در حال اضافه کردن تمام امکانات انجین به ویرایشگر هستیم. ابزار پرکاربرد و مهم دیگری که در Kite2D موجود میباشد و برای گسترش دهندگان انجین فراهم شده و میشه گفت نیمی از کدها بصورت کاملا اتوماتیک توسط این ابزار تولید میشود و مشابه آن (UHT) را میتوان در انجین unreal مشاهده کرد, این ابزار یک کد پارسر منعطف میباشد که سرفایل‌های ++C را پویش کرده و کدهایی برای بخش reflection, serialization و script binding تولید میکند و بخش عمده ایی از کدهایی که باید توسط برنامه نویس نوشته شود, بصورت اتوماتیک توسط این ابزار تولید میشود.
توضیحات فنی و جزییات بسیار زیادی در رابطه با ساخت Kite2D وجود داره که نوشتن آن بصورت کامل در اینجا قابل گنجایش نیست. تنها به برخی از مهمترین ویژگی‌ها بصورت خلاصه اشاره میکنم. فایل پیوست شده هم شامل ویرایشگرو انجین به همراه 2 نمونه پروژه TileMap هست که یکی از حالت نرمال برای رندر استفاده میکند و پروژه دیگر از ویژگی render-to-texture استفاده میکند میتونید داخل ویرایشگر باز کنید و مشاهده کنید.( برای اجرای پروژه و رندر توسط انجین کارت گرافیک و درایور مربوطه باید از Opengl نسخه ٣.٣ یا بالاتر پشتیبانی کند)

وبلاگ پروژه:
kite2d.blog.ir

سورس پروژه:
app.assembla.com/spaces/kite2d

امکانات بصورت خلاصه:
• پشتیبانی از چند پلتفرم (windows, linux, mac osx) و قابل پورت به پلتفرم‌های تلفن همراه و web به دلیل استفاده از کد استاندارد و کتابخانه‌های غیر وابسته.
• نوشته شده برپایه C++11
• کاملا رایگان و کد باز تحت LGPL
• رندر برپایه OpenGL نسخه 3.3
• build آسان بر پایه CMake
• پیروی از الگوی Entity Component System در طراحی موتور و کاملا Data driven
• کلاسهای آماده برای راحتی کار با اشیاع سطح پایین OpenGl مانند VAO, VBO, Shader, Texture
• پارسر قدرتمند و انعطاف پذیر برای پویش سرفایلها و تولید کدهای مربوط به Script binding, run-time reflection, serialization بصورت کاملا اتوماتیک و پویا
• پشتیبانی کامل توسط زبان اسکریپتی lua
• کلاس‌های transfrom بهینه برای محیط‌های دو بعدی و کاملا سازگار با بخش اسکریپت
• سیستم انیمیشن دو بعدی بر پایه اسکلت و همچنین sprite sheet
• افکتهای دو بعدی مانند parallax و color blending
• پشتیبانی از post process
• قابلیت off-screen rendering و render-to-texture
• پشتیبانی از فایلهای تصاویر با پسوند png, bmp, tga
• امکان ایجاد و کار با فایل‌های ارشیو با فرمت zip
• امکان رندر بهینه تعداد زیادی sprite بصورت batch
• استفاده از OpenAL Soft برای سیستم صوتی
• پشتیبانی از صدای سه بعدی و امکاناتی همچون pitch , pan
• پشتیبانی از فایل‌های صوتی با پسوند wav, ogg
• امکان بارگزاری پخش فایلهای صوتی سنگین بصورت stream و کاملا بهینه جهت جلوگیری از هدر رفت حافظه
• مدیریت منابع کاملا انعطاف پذیر و دقیق که امکان بارگزاری هرنوعی از منابع را از هر مکانی مانند hard disk, memory, network, data bases,.. فراهم میکند
• پشتیبانی کامل از mouse, keyboard, joystick
• امکان ایجاد و مدیریت پنجره بصورت کاملا ساده و با کمترین خط کد
• شامل توابع سریع و پایه فیزیک مانند تشخیص برخورد و ...
• سیستم ذرات (Particle System)
• فرمت فایل کاملا سفارشی و قابل حمل بر روی سخت افزار هایی با ساختار مختلف
• دارای ویرایشگر کاملا یکپارچه و قابل اجرا بر روی سیستم عامل‌های مختلف (پیاده سازی شده توسط Qt) و دارای ابزارهای زیر:
• ابزار ویرایش اسکریپت‌های lua با قابلیت auto code complation و syntax haiglighter
• قدرتمندترین و بهینه‌ترین ابزار ساخت Tile Map‌های دو بعدی که براحتی امکان ساخت نقشه هایی بسیار بزرگ (بیش از یک ملیون کاشی) را فراهم میکند
• ابزار ویرایش GLSL Shader با قابلیت هایی مانند بخش اسکریپت
• ابزار ساخت Atlas texture
• و ...
تصاویر :
دانلود فناوری
3.83 از 6 امتیاز

0 نقد داور

0 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)