جزئیات اثر

قلمرو آریا بازی ارسال شده توسط حسن نجفی پلتفرم ها : Windows ارسال شده در :۱۳۹۲/۱۱/۱۵ اثری از :گرافیست گیم پلی و برنامه نویس: حسن نجفی
انجین : Game maker studio
درباره اثر :گیم پلی:
سکو دوبعدی, ماجراجویی-بازی دارای چندین مرحله‌ی فرعی میباشد که در بعضی مواقع بخاطر وجود ری اکشن‌ها از خستگی گیمر جلوگیری میکند.
گرافیک:
گرافیک بازی دو بعدی بوده و در بیشتر مراحل سعی بر نشان دادن تمدن نو ظهور معماری ایرانی در زمان استقرار آریاییان شده است.
صداگذاری:
موسیقی‌های پس زمینه بازی دارای مضمون حماسی می‌باشند که به گیمر روحیه کنجکاوی و مبارزه با اهریمن در ایران ناشناخته را میدهد.
داستان:
بازی داستان آریابد(به معنی: سرور آریاییان) پسر هجده ساله ای را بیان میکند که دچار بیماری میشود و پدر بزرگ و پدرش برای درمان او به سرزمین جدیدی پای میگذارند(ایران) و در این سرزمین خاک شفابخشی را پیدا میکنند بعدها نام این خاک "خاک زرین" نام گذاری میشود.
در این زمان آترینا که خود را خدای داریاو میداند با کمک اهریمن نقشه ای برای تصاحب خاک زرین میکشند..اما آریابد که خاک زرین را دراختیار دارد سعی میکند دربرابر آترینا مقاومت کند.
Hanagame.ir
این بازی تجاری است از لینک زیر دریافت کنید:
http://www.indieback.ir/market-item/%D9%82%D9%84%D9%85%D8%B1%D9%88-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7/
تصاویر :
1.86 از 21 امتیاز
امتیاز ایده وطراحی بازی : 12 /100
امتیاز گرافیک و موسیقی : 14.6 /100
امتیاز فنی : 8 /100

5 نقد داور

  • محمد طالبیان ۱۳۹۳/۴/۱۸ ۱۸:۰۷

    باگ‌های فراوان و سطح کیفی بسیار پایین عملا تجربه بازی را نابود کرده است

  • فرهود فرمند ۱۳۹۳/۴/۱۹ ۲۲:۰۷

    از سطح کیفی ضعیف بازی که بگذریم :
    چرا بعد از "شکست" ، بازی از منو اصلی شروع می‌شود؟ حداقل یک چک پوینت که دیگر منصفانه است قبل از کتیبه باشد. لطفاٌ پیش از کسب تجربه کافی به سراغ بازی‌های گسترده و با حجم کار بالا نروید... پییشروی در بازی بسیار مشکل است... وظیفه شما بعنوان بازیساز اینست که مطمئن شوید کاربر از تمام نکات بازی در موقعیتی که هست مطلع باشد و به علم غیب کاربر و ضربات شانسی او تکیه نکنید. من بیش از چهار بار از آن بوته سبز بعد از گنجینه بالا رفتم ولی بدلیل باگ و زمان بندی‌های نامناسب بازی به شکست میرسید. تستر‌های این بازی باید بدون حضور شما بازی کنند تا شما با تجربه واقعی کاربرها و نقاط ضعف کارتون آشنا بشید.

  • امیر گلخانی ۱۳۹۳/۴/۲۴ ۰۵:۰۷

    اگر قبل از ارسال بازی یک دی-باگینگ کوچک هم در پروسه کار در نظر میگرفتید، محصول نهایی با اقبال بیشتری مواجه میشد.

  • آیدین نوری ۱۳۹۳/۴/۲۷ ۱۵:۰۷

    سلام آقای نجفی خسته نباشید.
    منوی بازی جالب است اما مثلا در بخش تنظیمات که می‌خواهیم ببینیم چه کلید‌هایی آموزش داده شده است، صفحه مداوم به چپ و راست می‌رود و اعصاب آدم را بهم می‌ریزد.
    لطفا از ویرگول به جای کاما استفاده کنید.
    در مرحله‌ی اول درست است که چالشی وجود ندارد اما درختان جلوی دید ما را می‌گیرند و کاراکتر را مشاهده نمی‌کنیم.
    هم‌چنین پایین آمدن از طناب خیلی طول می‌کشد و وقتی نیازی هم به استفاده از هیچ کلید و عملی نیست حوصله‌ی گیمر را سر می‌برد.
    وقتی می‌بازیم یا می‌میریم و شکست برای‌مان ظاهر می‌شود به منوی اصلی بازی برمی‌گردیم که خوب نیست.
    متاسفانه هیچ راهنمایی در بازی موجود نیست تا بدانیم که باید چه کاری انجام دهیم و باید بر اساس شانس به جلو برویم که این عمل باعث ناراحتی گیمر شده و از بازی دوری می‌کند.
    گرافیک بازی جای کار خیلی بیش‌تری دارد.
    باگ‌های فراوان بازی متاسفانه تجربه‌ی درست و کامل بازی را از ما می‌گیرد. حتما هر بازی‌ای که می‌سازید وقت مناسبی برای تست آن و رفع باگ‌ها و اشکالات فنی بازی بگذارید تا زحمات دیگر شما را بر باد ندهد.
    انشالله موفق باشید

  • شایان ضیایی ۱۳۹۳/۴/۲۹ ۱۸:۰۷

    متاسفانه بازی تا حد قابل توجهی از استانداردهای بازی‌ها مشابه و هم‌سبک خود دور است و البته عدم تست و دی‌باگینگ بازی یا حداقل عبور سرسری از آن موجب شده است تجربه‌ی بازی تا حد زیادی غیرقابل تحمل شود. ظاهرا بازی در تلاش است که همانند بازی‌های بزرگی چون Limbo یا FEZ بدون در اختیار گذاشتن اطلاعات خاصی کاری کند که گیمر خود به شناخت بازی و دنیای آن بپردازد اما متاسفانه در این زمینه کاملا ضعیف عمل کرده است.

6 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)