جزئیات اثر

یادگیری برنامه نویسی مقدماتی برای دانش آموزان با استفاده ار بازی مقاله ارسال شده توسط فرهاد کریم خانی ارسال شده در :۱۳۹۳/۲/۳۱ اثری از :فرهاد کریم خانی - فرشید نعمت زاده
دانلود مقاله
4.75 از 2 امتیاز
امتیاز کل : 100 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۳/۵/۳ ۰۱:۰۷

    این مقاله به بیان و بررسی مطالعه آزمایشی نویسندگان از دیدگاه‌های دانشجویان مقطع کارشناسی در راستای استفاده ار بازی‌های آموزشی بعنوان محیط یادگیری خود با استفاده از پنج سازه: انگیزه، نگرش ها، رشد شناختی، رابط و انتظار با 24 آیتم می‌پردازد.یافته ایشان نشان می‌دهد که اکثر دانشجویان دارای نگرش‌های مثبت تشویقی بوده و علاقمند هستند تا برای آموزش مفاهیم از بازی استفاده کنند تا سایر ابزارها.
    نویسندگان در پایان مقاله نتیجه گیری نموده اند که بازی‌ها می‌توانند بعنوان یک رویکرد امیدوارکننده برای غنی سازی روش‌های یادگیری در دانشگاه‌ها ، که عمدتا از روش آموزشی مبتنی بر سخنرانی سنتی استفاده می‌کنند، دیده شوند.
    مقاله به لحاظ ساختاری بسیارخوب سازماندهی شده است و در بیان منظور موفق بوده است. حقیقت این است که این مقاله در سطح بسیار بالایی نگارش شده است و اگر نگوییم بهترین مقاله جشنواره بوده است حداقل جزو بهترین‌ها می‌باشد. تنها انتقاد من به نام مقاله است که شاید در نگاه نخست، خواننده را به غلط به سمت مفاهیم فنی برنامه نویسی می‌برد حال آنکه مطالب کاملا از دیدگاه حوزه سلامت مطرح شده اند!
    ضمن تشکر از آقایان فرهاد کریم خانی و فرشید نعمت زاده به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم می‌رسانیم که اخیرا همایشی به نام بازی‌های رایانه ای و ارتقای سلامت برگزار شد و در صدد هستیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش در آینده نزدیک همایشی به نام «تاثیر بازی‌های رایانه ای در فرآیند یادگیری-یاددهی» برگزار کنیم. صمیمانه از نگاه ظریف شما به همایش تشکر می‌کنم و درخواست می‌کنم با دانشگاه بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای ارتباط بگیرید تا از وجود شما بیشتر بهره بگیریم.

2 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)