جزئیات اثر

سیستم مبارزه مقاله ارسال شده توسط میلاد بنکدار سخی ارسال شده در :۱۳۹۳/۲/۲۶ اثری از :میلاد بنکدار سخی
دانلود مقاله
4 از 8 امتیاز
امتیاز کل : 65 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۳/۵/۱۳ ۱۸:۰۸

    این اثر به بررسی انواع سیستم مبارزه در بازی‌های رایانه ای می‌پردازد. مطالبی که عنوان شده است مفید و قابل اعتنا بوده و گردآوری خوبی از مطالب مطرح شده در اینترنت، کتاب‌های بازیسازی و نیز درس تاریخچه و سبک شناسی می‌باشد لیکن با عرض پوزش باید اعلام کنم اصلا نمی‌توان نام مقاله را بر روی این اثر گذاشت.
    اثر به لحاظ ساختاری خوب سازماندهی نشده است و بیش‌تر شبیه به اسلایدهای آماده شده برای ارائه درس می‌باشد ولی در بیان منظور موفق بوده است. مهم‌ترین ضعف‌های اثر به قرار زیر هستند:
    1- مطالب مطرح شده صرفا یک گردآوری از سیستم‌های مبارزه رایج می‌باشد که با توجه به کتاب‌ها و سایر مراجع تهیه شده است.
    2- بخش بندی اثر و تقسیم بندی از کل به جزء به طرز مناسبی انجام نشده است.
    3- از مراجع و رفرنس‌ها در متن مقاله به هیچ عنوان استفاده نشده است!
    4- نویسنده محترم هیچ تحلیل شخصی از خود ارائه نداده است و فقط به جمع آوری مطالب از گوشه و کنار پرداخته است.
    با تمام اوصاف، اهمیت اثر به نظر من در بیان این مطلب است که طراحی سیستم‌های مبارزه در نگاه اول آسان به نظر می‌رسد لیکن ساختن یک سیستم مبارزه برای بازی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های طراحی بازی است و متأسفانه اکثر افرادی هم که در ایران در این بخش فعالیت می‌کنند شناخت کافی از مقوله طراحی مبارزه ندارند.
    ضمن تشکر از نویسنده محترم به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم می‌رسانیم که درس تاریخچه و سبک شناسی بازی‌های رایانه ای به مرور انواع سبک‌های بازی‌های ویدیویی و تا حدودی سیستم‌های مبارزه می‌پردازدو در بین دروس مصوب دانشگاه بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای در ترم اول قرار دارد.

0 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)