جزئیات اثر

پیاده سازی الگوریتم دایجکسترا در موتور یونیتی مقاله ارسال شده توسط میلاد قدیریان ارسال شده در :۱۳۹۳/۲/۳۰ اثری از :میلاد قدیریان . محمد عصاریان . سعید جهان دار درباره اثر :گراف‌ها و درخت‌ها راه حل بسیاری از مسائل حال حاضر در رایانه است . امروزه درخت‌ها و گراف‌ها وارد دنیای بازی نیز شده اند و با
استفاده از آنها می‌توان دشمنان داخل بازی را هوشمند نمود . این مسئله در بازی‌های رایانه ای یکی از جذابیت‌های غیر قابل انکار است . در
این نوع از بازی‌ها دشمنان باید سعی کنند در سریع‌ترین حالت ممکنه به شما برسند و در این مسیر ، عبور از موانع یکی از چالش‌های مهم
برنامه نویسی بازی است که نیاز به هوش مصنوعی دارد . الگوریتم دایجکسترامی تواند این کار مهم را برای بازی انجام دهد . در این مقاله
نمونه ای از پیاده سازی الگوریتم دایجکسترا با تعداد نودهای متغیر از 5 تا 022 نود در موتور یونیتی تست و اجرا گردید و نشان داده شد که
این الگوریتم می‌تواند به شکل بهینه در بازی هایی که نیاز به مسیریابی هوشمند دارند بدون کاهش FPS مورد استفاده قرار گیرد.
تصاویر :
امتیاز کل : 95 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۳/۴/۲۵ ۲۱:۰۷

    این اثر به پیاده سازی الگوریتم دایجکسترا در موتور یونیتی می‌پردازد و آن را مورد تست و اجرا قرار می‌دهد. با توجه به اینکه در بسیاری از بازی‌های رایانه ای، دشمنان باید سعی کنند در سریع‌ترین حالت ممکنه به گیمر برسند و در این مسیر، عبور از موانع یکی از چالش‌های مهم است بنابراین ارزش این مقاله به لحاظ عملیاتی و کاربردی بالا خواهد بود.
    اثر به لحاظ ساختاری خوب سازماندهی نشده است ولی در بیان منظور الگوریتم موفق بوده است. مهم‌ترین ضعف‌های اثر به قرار زیر هستند:
    1- بیان مطلب به صورت تخت و بدون توجه به سبک مقاله نویسی می‌باشد. معمولا در چنین مقالاتی کد به بخش ضمیمه منتقل می‌شود و در متن فقط به تشریح کارکردهای کد پرداخته می‌شود.
    2- از مراجع و رفرنس‌ها بسیار اندک استفاده شده است! (فقط سه مرجع قید شده است)
    3- نویسندگان در قسمتی از مقاله ادعا نموده اند که سرعت الگوریتم بالا است لیکن هیچ مقایسه ای از این منظر با سایر الگوریتم‌ها انجام نداده اند و فقط به ذکر یک پاراگراف در بخش نتیجه گیری بسنده نموده اند.
    به هر حال با توجه به اهمیت موضوع مسیریابی، باید گفت مشارکت نویسندگان محترم در همایش قابل تقدیر است. شایان ذکر است ما در دانشگاه بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای دروسی داریم که به مطالب این مقاله ارتباط معنایی دارند مثلا درس هوش مصنوعی بازی، آشنایی با موتور آماده و ساختمان داده و طراحی الگوریتم. پیشنهاد می‌کنم نویسندگان محترم با دانشگاه بازیسازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای ارتباط گرفته و دانشجویان علاقمند را با برگزاری چند کارگاه آموزشی در خصوص این مقاله و بیان نتایج مورد راهنمایی قرار دهند.

0 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)