جزئیات اثر

چگونه بازی مان را از لحاظ سختی متعادل کنیم؟ مقاله ارسال شده توسط میلاد فتحی ارسال شده در :۱۳۹۳/۲/۲۸ اثری از :میلاد فتحی درباره اثر :کنترل سختی بازی یکی از مهمترین مسائل در طراحی بازی است که بسیار سخت است.بازیکن‌های مختلف با سطح مهارت متفاوت ،
با توجه به اینکه بازی‌های مشابه ای را بازی کرده اند یا نه؟ به سراغ بازی شما می‌آیند . همچنین روند یادگیری آنها در بازی با هم فرق
میکند . و این مسئله ساخت و طراحی یک بازی را بدون اینکه زیاد سخت (طاقت فرسا) یا زیاد آسان(خسته کننده نشود) را پیچیده
میکند. در این مقاله سعی میکنیم نکاتی مطرح کنیم که شما را در کنترل سختی بازی یاری کند.
دانلود مقاله
3.25 از 6 امتیاز
امتیاز کل : 95 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۳/۵/۳ ۰۱:۰۷

    این مقاله به بیان مسائل فنی متعادل سازی بازی می‌پردازد و این بحث را از دریچه منحنی سختی و پارامترهای آن به بوته نقد قرار می‌دهد. مطالب مطرح شده در مقاله عمدتا از مباحث مهم و کلی طراحی بازی‌های رایانه ای می‌باشد که البته متاسفانه بدون ذکر هیچ منبع و ماخذی بیان شده اند. البته این ایراد به اکثر آثار رسیده به جشنواره در بخش مقالات وارد است که با توجه به کم تجربه بودن قاطبه جمعیت بازیساز کشور امری کاملا طبیعی است. شاید این کم کاری از سوی ما که خود را متولی بخش آکادمیک بازیسازی می‌دانیم باشد که تاکنون حتی یک کارگاه نوشتار مقاله برگزار نکرده ایم. به هر حال انجام این امر بسیار ضروری است. آثار خوبی به جشنواره در بخش مقالات رسیده بود که اثر آقای میلاد فتحی یکی از آن‌ها است ولی با در نظر گرفتن نکاتی که عرض کردم.
    این مقاله از دسته مقالات مرری است یعنی جمع بندی مطالب علمی موجود در کتب و رسانه‌های بازی سازی می‌باشد و برای چاپ در بخش خلاصه مقالات مناسب است و اطلاعات بسیار ذی قیمتی به خوانندگان جوان خواهد داد.
    مقاله به لحاظ ساختاری نسبتا خوب سازماندهی شده است و در بیان منظور موفق بوده است لیکن به لحاظ قواعد نوشتاری و علمی، مقاله دچار ضعف هایی به شرح زیر است:
    1- بخش‌های مقاله شماره گذاری نشده اند.
    2- از مراجع و رفرنس‌ها اصلا استفاده نشده است.
    از نویسندگان مقاله دعوت می‌کنم با دانشگاه بازیسازی ارتباط بگیرند و به مسئولین امر کمک کنند تا در طراحی سیلابس مقطع کارشناسی بازیسازی در دانشگاه، از مفاهیم مطرح شده توسط ایشان مثلا در درس هایی مثل اصول طراحی بازی‌های رایانه ای استفاده کرده و دانشجویان علاقمند این رشته نیز از وجود ایشان بهره مند گردند.

2 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)