جزئیات اثر

یک روح در چند بدن نقد بازی ارسال شده توسط سلیمان ربیعی ارسال شده در :۱۳۹۳/۲/۳۱ اثری از :سلیمان ربیعی درباره اثر :نقد و بررسی بازی گیلمو از گروه گیلاس.
این بازی که در بخش آثار ارسالی نیز شرکت داده شده یکی از عنوان‌های مستقل خوب در میان بازی‌های فلش است .
تصاویر :
دانلود نقد بازی
0.5 از 1 امتیاز
امتیاز کل : 70.33 /100

6 نقد داور

  • آیدین نوری ۱۳۹۳/۳/۱۲ ۱۲:۰۶

    سلام آقای سلیمان ربیعی عزیز. نقد خوبی را نوشتید. یک سری اشکلات داشتید که در زیر بیان می‌کنم. امیدوارم شما را در هرچه بهتر نوشتن نقد یاری کند.
    این‌که نام بازی و گروه سازنده و ... را ذکر و تیتری هم انتخاب کردید بسیار خوب است. فقط اگر همه‌ی این‌ها را می‌نویسید باید ناشر و پلتفرم‌هایی که این بازی را اجرا می‌کنند هم بنویسید.
    ویرگول، نقطه و دو نقطه به کلمه‌ی قبلی خود می‌چسبند و از کلمه‌ی بعدی فاصله می‌گیرند. در متن شما بر عکس عمل شده است.
    اگر کلماتی که نیاز به فاصله دارند را فاصله می‌دهید، برای همه این کار را انجام دهید که متن یک پارچه و یک دست شود.
    نوشتید: از جمله مزایای است
    از جمله مزایایی است، درست است.
    نوشتید: بازی گیلمو یکی از این بازی هاست که توسط گروه گیلاس برای ارائه در این بستر آماده شده است .این بازی با استفاده از فلش طراحی شده است و در وب سایت Sogood.com به صورت رایگان قابل بازی است
    تعداد زیادی فعلِ است به کار بردید، در اینجور مواقع بهتر است جمله را عوض کنید. ساده‌سازی جملات فراموش نشود! خواننده مطالب ساده و در حین حال گیرا را می‌پسندد. می‌توان جمله‌ی آخر را به این شکل در آورد: این بازی با استفاده از فلش طراحی شده و در وب سایت فلان به صورت رایگان قابل بازی است.
    نوشتید: و کالبدی مادی او
    کالبدی یا کالبد؟
    نوشتید: معماهای بازی را به می‌توان
    به چه کاربردی دارد؟ اصلا نیاز نیست "به" را به کار ببرید.
    نوشتید: همه آنها کسب کنید
    مفعول کجاست؟ پس را لازم دارد. بنویسید: همه‌ی آن‌ها را کسب کنید.
    نوشتید: از یکنواختی گیم پلی می‌کاهد که البته به علت کوتاه بودن گیم پلی این یک نواختی
    بالاخره یکنواختی یا یک نواختی؟ یک پارچگی متن فراموش نشود!
    نوشتید: بازیکن در مواجه با هر چالش پیش زمینه قبلی از آن کسب کرده است
    بازیکن در مواجهه با هر چالش، پیش زمینه‌ی قبلی از آن را کسب کرده است، درست است!
    نوشتید: چیز گنگی در آن نمی‌بیند و فقط در رسیدن به هدف باید مقداری از هوش و ذکاوتش استفاده کند .
    بعضی جاها خیلی فاصله دادید که نیازی نیست اصلا.
    نوشتید: عناصر با رنگ بندی‌های مناسب در تمام بخش‌ها بازی
    بخش‌ها بازی؟ یا بخش‌های بازی!
    نوشتید: با توجهی که به ریزه کاری‌های همچون تغیر مکرر حالت چهره کاکتر شده است ادامه بازی را از لحاظ بصری لذت بخش و مفرح می‌گرداند
    این جمله را خودتان یک بار بخوانید. اشکالاتش را می‌فهمید. از نظر املایی و نگارشی خیلی دقت کنید.
    نوشتید: از لحاظ موسیقی بازی خیلی غنی نیست
    خواننده نقد را سریع می‌خواند. بنابراین وجود ویرگول برای مکث خیلی لازم و ضروری است! از لحاظ موسیقیِ بازی خیلی غنی نیست؟ از لحاظ موسیقی، بازی خیلی غنی نیست. توجه کنید که خیلی ویرگول مهم است!
    نوشتید: اعصاب خورد کن! نکات ریز املایی در زبان فارسی بسیار داریم. اعصاب خردکن درست است.
    در برخی جملات هم نقطه نگذاشتید که این خود باعث می‌شود خواننده فکر کند که جمله هنوز ادامه دارد.
    همیشه متن را دو سه دور کنید تا اشکالات نگارشی و املایی را برطرف نمایید. مثل جایی که نوشتید: راهندازی به جای راه اندازی، نگهدارند به جای نگه دارند، کارکتر به جای کاراکتر، بازی کن به جای بازیکن، مسرها به جای مسیرها، طنبلی به جای تنبلی و ... .
    نقد کامل و خوبی را نوشتید اما نیاز هم نیست که خیلی زیاد بنویسید. چرا که خواننده خیلی هم دوست ندارد متن زیاد بخواند و خسته شود. مثلا نیاز نبود راجع به فونت‌های انگلیسی بازی چیزی بگویید. خیلی چیزها هم نیاز به توضیح ندارند. برای این‌که نقد خیلی هم خسته‌کننده نشود سعی کنید از جملات و کلمات طنزآمیز استفاده کنید.
    امتیازات و نکات مثبت و منفی هم به کار بردید که خیلی خوب است چرا که خواننده به این دو موضوع برای خرید و انجام بازی (علاوه بر خود نقد) نیاز دارد.
    انشالله موفق باشید

  • محمد طالبیان ۱۳۹۳/۳/۱۸ ۱۰:۰۶

    نقد خوبی بود اما در هر صورت می‌توان مشکلات نگارشی را در آن دید. سعی کنید مطلب را قبل نهایی شدن چند بار مطالعه کرده و مشکلات آن برطرف کنید. در کنار این موضوع تمرکز خود را روی حجم کمتر نقد و ارائه اطلاعات بیشتر بگذارید. توضیح درباره حواشی و مسائل نامرتبط در بسیاری از مواقع جذابیت خاصی ندارد

  • شایان ضیایی ۱۳۹۳/۴/۱۱ ۲۰:۰۷

    درود بر آقای ربیعی عزیز
    مطلب شما مطمئنا جز نقدهای بسیار خوب این جشنواره بود اما هنوز تا حدودی باید بر روی نحوه‌ی نگارش مطلب‌تان کار کنید تا اشکالات کم و بیش آن رفع شود. هیچ‌وقت مطالعه‌ی دوباره‌ی نوشته‌تان را فراموش نکنید چرا که همین غفلت ساده به راحتی می‌تواند ارزش کل نوشته را زیر سوال ببرد. یکی از کارهایی که منتقد باید انجام دهد توضیح جامع و کامل ویژگی‌های بازیست که گرچه شما در بیان آن‌ها موفق بوده‌اید اما در برخی قسمت‌ها زیاده‌روی کرده‌اید. نقد به معنای توضیح موبه‌موی ویژگی‌های مختلف بازی نیست و به تبعیت از این موضوع حتما لازم نیست تمام ویژگی‌های بخشی مانند گیم‌پلی توضیح داده شود و اگر بخش‌هایی را برای این‌که خود گیمر کشف کند باقی بگذارید می‌تواند بهتر باشد...
    ممنون و خسته نباشید

  • امیر گلخانی ۱۳۹۳/۴/۱۶ ۰۶:۰۷

    تبریک میگم، نقد خوبی بود. اشکالات فنی اندک قابل چشم پوشی هستند. اما ساختار متن و برخی از جملات نیازمند ویرایش هستند. به طور کل اگر بر روی جنبه ادبی مطلب نیز تمرکز میکردید، با یک نقد کامل‌تر رو به رو بودیم.

    خسته نباشید

  • کسرا کریمی طار ۱۳۹۳/۴/۱۷ ۲۳:۰۷

    نقد نسبتا خوبی بود اما اشکالات نسبتا زیادی هم داشت. اول اینکه 400 کلمه اول نقد کاملا اضافی بود. صحبت کردن درباره پیشرفت فناوری برای رسیدن به نقد اثری همچون گلیمو به هیچ وجه جذاب نیست و کاری عبث و بیهوده است. علاوه بر این نویسنده باید پس از تکمیل نقد ، چند بار اون رو بخونه و مشکلاتش رو تصحیح کنه. در کل می‌تونست خیلی بهتر از این باشه.

  • محسن وفانژاد ۱۳۹۳/۴/۲۰ ۱۳:۰۷

    مطلب خیلی خوبی بود اما یک ایراد بزرگ داشت و اون هم نخوندن مطلب پس از اتمام هست.
    به عنوان یک نویسنده موظفید که در طول نگارش به چیزی که می‌نویسید توجه داشته باشید و پس از اون هم یک یا حتی چند بار دیگه مطلب رو از اول بخونید و صیقلش بدید. در هر صورت مطلبتون رو برای ارزشیابی ارسال کردید و در نظر گرفتن اینکه نوشته شما در بهترین حالت ممکن باشه کاملا بدیهی هست. پس جدا از اینکه مطلب چقدر خوب بود، به خاطر این بی توجهی اندکی امتیازتون رو پایین‌تر از حالت نرمال در نظر میگیرم.

1 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)