جزئیات اثر

ستاره دریایی شگفت انگیز بازی ارسال شده توسط حسن متقی گلشن پلتفرم ها : اندروید ویندوز ارسال شده در :۱۳۹۳/۱/۲۳ اثری از :طراحی، برنامه نویسی، گرافیک، صدا: حسن متقی گلشن
موسیقی و صدا: مریم نظریها
برنامه نویسی: آرمان بلالی مقدم
درباره اثر :بسمه تعالی
«ستاره دریایی شگفت انگیز»
بازی اکشن ماجرایی
برای پلتفورم‌های ویندوز، مکینتاش، اندروید و آیفون
(برای اجرای نسخه کامپیوتری نیاز به adobe air دارید)
بهار 93 

- آدرس مشاهده تریلر بازی:
www.aparat.com/v/24n3i

- خلاصه داستان:
ستاره دریایی شگفت انگیز با تماشای ستاره‌های درخشانِ آسمان شیفته آن‌ها شده و تصمیم می‌گیرد به یک ستاره واقعی تبدیل شود! بنابراین سفر خود را به سمت مقر پرتاب شاتل آغاز می‌کند تا همراه آن به فضا سفر کند! اما اصولا خرچنگ‌های اقیانوس موجوداتی نیستند که با دیدن یک ستاره دریاییِ چرب و نرم به سادگی از کنارش بگذرند! ستاره دریایی که برای رسیدن به هدف خود کاملا مصمم است با خرچنگ‌ها تا پای جان می‌جنگد. در راه با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو می‌شود. و‌این سفر سخت و دراز، ستاره دریایی را به یک جنگجوی زبده تبدیل می‌کند...

- درباره بازی:
«ستاره دریایی شگفت انگیز» یا همان “super sea star” یک بازی مستقل در سبک اکشن مبارزه‌ای فانتزی است که برای سه پلتفورم وب، اندروید و آیفون ساخته و پرداخته شده است. تیم تولید کننده متشکل از سه نفر است که امور برنامه نویسی و گرافیک و طراحی و موسیقی را انجام می‌دهند. بازی دارای گیمپلی مبتکرانه، گرافیک «دو بعدی فانتزی» و زاویه دوربین «بالا به پایین» است. همچنین از موتور starling که در حال حاضر قدرتمندترین موتور بر پایه فلش می‌باشد، استفاده شده است. تولید این بازی از مهرماه سال 1392 کلید خورده است و نسخه انگلیسی بازی در فروردین سال 93 آماده انتشار شده است.

- طراحی هنری:
طراحی هنری‌این بازی در سبک فانتزی و با هدف جذب هر چه بیشتر اغشار و سنین مختلف تولید شده است. تکنیک پیاده سازی آن «هنر برداری» -vector art- است.بازی دارای یک شخصیت اصلی است که در فراز و نشیب داستان ظاهرش دچار تغییرات قابل توجه می‌شود؛ «ستاره ناخدا» و «ستاره روبات» دو پوشش جدید برای شخصیت اصلی است. 20 کاراکتر دشمن مختلف برای این اثر طراحی و پویا نمایی شده است. طراحی منوی ماجراجویانه و یوآی کاربرپسند نیز یکی دیگر از بخش‌های چالش برانگیز هنری بوده است. همچنین در بخش روایت داستان بازی از تکنیک کمیک استریپ استفاده شده است.

- صداگذاری و موسیقی:
صداگذاری و تولید موسیقی همزمان با روند تولید شروع شد تا بتوان در مراحل مختلف تست و بازبینی کیفیت آنرا مورد ارزیابی قرار داد. برای صداگذاری از منابع صوتی آنلاین، که آثار بدون حق نشر را منتشر می‌کنند، استفاده شد و تولید موسیقی دیجیتال توسط آهنگساز متبهر انجام پذیرفت.

- برنامه نویسی:
برنامه نویسی بخش عمده پروژه ستاره دریایی شگفت انگیز بود. در تولید این بازی از موتوری که رابط کاربری داشته باشد استفاده نشده است و تمام جزئیات آن به صورت کُد خالص (pure code) پیاده سازی شده است. پلتفورم Air 4 بهترین گزینه برای تولید بازی با زبان اکشن اسکریپت 3 است؛ این پلتفورم قابلیت تولید خروجی برای کامپیوترهای خانگی، اندروید و آیفون را دارا است. همچنین کتابخانه استارلینگ (starling) که در حال حاضر قویترین پلتفورم تولید بازی‌های دو بعدی با زبان اکشن اسکریپت می‌باشد انتخاب خوبی برای توسعه بازی بود. استارلینگ از قابلیت‌های پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند و‌این امر دستیابی به فریم ریت 60fps را حتی در تلفن‌های همراه هوشمند مقدور می‌سازد.
برنامه نویسی این پروژه چند بخش عمده داشت:
1) قابلیت‌های حرکتی شخصیت اصلی
2) کمبو، تکنیک‌های ضربه زدن، سلاح‌ها و ...
3) هوش مصنوعی دشمن‌ها
4) رابط کاربری
حجم برنامه نویسی حدود 10000 خط برپایه اصول کلاس نویسی و شی گرایی می‌باشد.

- طراحی بازی
ایده پردازی و طراحی پروژه‌ای که بتواند هم در کامپیوتر هم در موبایل و تبلت بدرخشد فی نفسه کار دشواری است! از چالش‌های مهم طراحی بازی، آموزش‌های تعاملی میان بازی بود تا بازیکن به سادگی روند بازی را فراگیرد. همچنین مانند تمام بازی‌های اکشن مبارزه‌ای بالانس دشمن‌ها و قابلیت‌های بازیکن کار پیچیده ای بود. از همه اینها که بگذریم ایجاد تنوع به صورتی که بازیکن را برای مدت قابل قبولی پای بازی بنشانیم از چالش‌های کار بود. این بازی در مجموع حدود 3 ساعت گیمپلی دارد. هم اکنون بازی ستاره دریایی شگفت انگیز روند تولید خود را کامل کرده و آماده جذب ناشر و توزیع است.
تصاویر :
3.05 از 10 امتیاز
امتیاز ایده وطراحی بازی : 61.5 /100
امتیاز گرافیک و موسیقی : 65 /100
امتیاز فنی : 60 /100

2 نقد داور

  • آیدین نوری ۱۳۹۳/۴/۲۳ ۱۴:۰۷

    سلام آقای متقی گلشن خسته نباشید.
    بازی سرگرم کننده و جالبی بود.
    مرحله‌ی اول هرکار کردم نتوانستم سه صدف را باز کنم! باز کردن هر سه صدف خیلی سخت است. به خصوص برای مراحل اول که به عنوان راهنما هستند.
    هم‌چنین بازی از مرحله‌ی 31 به بعد خیلی دشوار می‌شود و گیمر را به چالش سختی می‌کشاند.
    گرافیک هنری و انیمیشن‌های کاراکترها خوب انجام شده است.
    بازی را به زبان فارسی هم درست کنید چرا که خیلی از گیمرها با زبان انگلیسی حتی به مقدار اندک هم آشنایی ندارند.
    تنوع و قدرت دشمنان و آیتم‌ها خوب است. گاهی دشمنان از سمت دکمه‌ی منو و قسمت انتخاب آیتم‌ها می‌آیند که اگر بخواهیم سریع عکس‌العمل نشان دهیم و آن‌ها را از بین ببریم نمی‌توانیم، چون که اگر صفحه را لمس کنیم یا بازی توقف می‌کند یا بر روی آیتم‌ها کلیک می‌شود.
    اگر ستاره‌ی دریایی را به گوشه‌های صفحه ببریم و تند تند ضربه بزنیم، خیلی از دشمنان را ندیده خواهیم کشت و بازی را برای خود راحت‌تر خواهیم کرد.
    گاهی پس از ضربه‌های زیاد، بازی فریز می‌شود و گاهی هم ستاره‌ی دریایی حرکت نمی‌کند.
    برای بعضی مراحل زمان‌هایی که در نظر گرفتید منصفانه نیست.
    به بک‌گراند ساده‌ی بازی هم می‌توانستید طرح‌هایی اضافه کنید تا جذابیت‌اش را بیش‌تر کند، مثل بطری‌ای که نصف‌اش در شن و ماسه است و نصف‌اش بیرون یا شمشیر و علامت دزدان دریایی بر آن باشد و ... .
    صداگذاری بازی قابل قبول است اما موسیقی پس از مدتی تکراری می‌شود و باید از ترک‌های بیش‌تر و متناسب با ریتم و جو بازی استفاده کنید.
    انشالله موفق باشید

  • محمد طالبیان ۱۳۹۳/۴/۲۹ ۱۱:۰۷

    در مجموع عنوان خوبی است. سعی کنید تعادل بهتری در درجه سختی بازی به وجود آورید

4 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)