جزئیات اثر

موتور بازی سازی ترفند فناوری ارسال شده توسط احسان زارع ارسال شده در :۱۳۹۳/۲/۲۸ اثری از :احسان زارع درباره اثر :ترفند، یک موتور برای ساخت بازی است که هنوز جای کار دارد اما میتواند بسیاری از نیازها را به خوبی بر طرف کند.

نمونه برنامه هایی برای نشان دادن برخی ویژگی‌ها ارائه شده اند. ریز جزئیات و مسائل فنی تنها در جلسه‌ی حضوری و برای داوران ارائه خواهد شد. توجه شود که علاوه بر حجم زیاد جزئیات، ذکر آنها در اینجا غیر ضروری است.

برای اجرا نیاز به ویندوز 7 خواهد بود (32 یا 64 بیتی)
همچنین باید نسخه‌ی اجرایی دایرکت ایکس 2010 از قبل نصب شده باشد. اگر بازی جدیدی اخیراً نصب کرده باشید، احتمالاً نیازی به نصب مجدد دایرکت ایکس ندارید. میتوانید در صورت نیاز، آن را از لینک زیر دانلود کنید (حدود 100 مگا بایت):
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109

سخت افزار گرافیکی باید از سایه زن نسخه 3 پشتیبانی کند. همچنین قابلیت حداقل 3 ترسیم همزمان را داشته باشد.
برای اجرای نمونه برنامه‌ها بهتر است که حداقل 64 مگا بایت حافظه‌ی ویدئویی داشته باشید. همچنین کارت صدا برای نمونه‌های صوتی مورد نیاز خواهد بود.
=================================
فایل TGE Features.xps، توضیحاتی به صورت مختصر و مفید برای کاربران فراهم آورده است. تمامی توضیحاتی که در بالا بیان شد به همراه توضیحاتی اضافی در این فایل نیز آورده شده اند.
=================================
یک ویدئو از کار با قسمت‌های موتور و نمونه برنامه‌ها تهیه شده که البته برای کاهش حجم ناچار به کم کردن کیفیت و اندازه‌ی اون شدم. لینک زیر رو ببینین:
http://www.aparat.com/v/Jw908



با تشکر
تصاویر :
دانلود فناوری
3.45 از 11 امتیاز
امتیاز کل : 85 /100

1 نقد داور

  • پویا ایماندار ۱۳۹۳/۳/۱۷ ۱۵:۰۶

    متاسفانه درون فایل دانلودی امکان کار با ادیتور میسر نبود.
    کار خوبی هست و به توسعه این موتور امیدوارم هستم.
    فقط RoadMap موتور رو به شما پیشنهاد میکنم.

    * ورود به Pipeline جدید DirectX. با مشخص شدن معماری موتور خود هر چه سریع‌تر از Shader Model 3 به Shader Model 5 پورت کنید. خیلی از کارهایی که تو ادیتور شما با پردازش مستقیم CPU انجام میشه رو به سادگی هر چه تمام‌تر میتونبد با Tessellation و Compute Shader پیاده سازی کنید.

    * هر موتوری با ساخت یک بازی مشکلات و ایرادهاش مشخص میشه.

    * یک موتور فقط شامل گرافیک نیست، اگر تمایل دارید یک Render Engine بنویسید فقط معطوف الگوریتم‌های گرافیکی باشید اما اگر تمایل به ساخت موتور دارید با توجه به پتانسیل خوبی که ادیتور داره بخش‌های طراحی مرحله و الگوریتم‌های هوش مصنوعی رو اضافه کنید.

    * براساس نیاز گیم دیزاینر موتور رو گسترش بدید.

    * پیشنهاد میکنم سری کتاب‌های GPU Pro و (Game Engine Architecture(Second Edition رو حتما مطالعه کنید. خوندن این کتاب‌ها و درک روش‌های روز کد نویسی موتور خیلی بیشتر از سمپل کد‌ها کمکتون میکنه.

    در پناه خدا ، موفق باشید.
    پویا ایماندار
    http://pooya-eimandar.com

1 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)