جزئیات اثر

بررسی پیامد‌های بازی‌های ویدئوی مقاله ارسال شده توسط سلیمان ربیعی ارسال شده در :۱۳۹۳/۲/۳۱ اثری از :سلیمان ربیعی درباره اثر :در این مقاله به بررسی پیامد‌های بازی‌های ویدئوی پرداخته شده است
دانلود مقاله
1 از 3 امتیاز
امتیاز کل : 55 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۳/۵/۳ ۰۲:۰۷

    این اثر به بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی بازی‌های رایانه ای خصوصا در جامعه ایرانی می‌پردازد. در پایان مقاله نیز نویسنده محترم به مرور مسائل این رسانه از زاویه آموزش می‌پردازد و نگاهی به وضعیت گیمرها در ایران انداخته است.
    اثر به لحاظ ساختاری خوب سازماندهی شده است و در بیان منظور موفق بوده است. مهم‌ترین ضعف‌های اثر به قرار زیر هستند:
    1- از مراجع و رفرنس‌ها در متن مقاله به هیچ عنوان استفاده نشده است! مگر دو مورد: یکی مرجع دکتر مرتضی منطقی که از اساتید پیشرو و شناخته شده داخلی می‌باشد و دیگری تحقیقی که خود نویسنده در چند انجمن فضای مجازی انجام داده است.
    2- نویسنده محترم سعی کرده چند مفهوم مختلف را در مقاله بررسی کند: مسائلی مثل قمار، سیاست، نقش زن و غیره... و همین باعث شده کمی از موضوع تخصصی دور شود و به بیان کلیات بپردازد. البته مقاله در همین شکل کنونی نیز بسیار قابل استفاده بوده و مخاطب خود را خواهد داشت و مناسب چاپ در مجلات و سایت‌های بازی سازی خواهد بود.
    ضمن تشکر از آقای سلیمان ربیعی به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم می‌رسانیم که اخیرا همایشی به نام بازی‌های رایانه ای و ارتقای سلامت برگزار شد که موضوع مخاطب شناسی و اثرات روانی مثبت و منفی بازی‌ها را به بوته نقد می‌گذاشت. کتاب این همایش نیز به زودی بیرون می‌آید. همچنین درس مخاطب شناسی و روانشناسی بازی‌های رایانه ای به مرور مسائل روانشناسانه و جامعه شناسانه رسانه بازی رایانه ای می‌پردازد و در بین دروس مصوب دانشگاه بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای در ترم سوم قرار دارد.

3 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)