جزئیات اثر

موتور بازی سازی Angel فناوری ارسال شده توسط پیمان تحقیقی ارسال شده در :۱۳۹۵/۸/۳۰ اثری از :پیمان تحقیقی درباره اثر :موتور بازی سازی Angel.
این موتور تماما با استفاده از زبان ++C و بر پایه DirectX11.1 برای Windows ساخته شده است.
این موتور شامل تمامی ویژگی‌های ساخت بازی است و تنها معطوف به الگوریتم‌های گرافیکی نمی‌باشد.
ویژگی ها:
-پشتیبانی کامل از واقعیت مجازی و پردازش تصاویر هم بروی عینک و هم روی مانیتور و تشخیص دقیق حرکات سر انسان.(در صورت وجود عینک) برای اولین بار در میان تمامی موتور‌های بازی سازی ایرانی.
-پشتیبانی کامل از موتور قدرتمند و معروف فیزیک Bullet.
-پشتیبانی کامل از زبان اسکریپت نویسی AngelScript ، ساختن بازی به راحتی و تنها با نوشتن کدهای اسکریپت امکان پذیر است و به هیچ گونه دانش برنامه نویسی و دست بردن در کد‌های موتور نیاز نمی‌باشد.
-دارای موتور پردازش رابط کاربری گرافیکی AngelGUI2D که به طور کامل توسط Direct2D نوشته شده و نیاز‌های موتور را در زمینه رابط کاربری گرافیکی تامین می‌کند.
-موتور پردازش رابط کاربری سه بعدی AngelGUI3D که برای اولین بار در این موتور بازی سازی ایرانی وجود دارد و با استفاده از آن می‌توان رابط کاربری سه بعدی را به وجود آورد. این سیستم از ویژگی Billboarding پشتیبانی می‌کند.
-موتور پردازش Terrain که تمامی نیاز‌ها برای ساخت یه محیط را فراهم می‌کند.
-پشتیبانی کامل از انمیشن ها(Vertex Skinning)، هم چنین می‌توان با استفاده از اسکریپت نویسی سرعت اجرا و زمان شروع و پایان انمیشن‌ها را شخصی سازی کرد.
-پردازش و نمایش انواع فایل‌های ویدیویی هم به صورت دو بعدی و هم سه بعدی(در فضای بازی مانند اسکوربورد)
-به طور کامل Component Base، هر یک از اشیای بازی از تعدادی Component ساخته شده اند.
-پردازش سایه‌ها و انواع منبع‌های نوری.(Dynamic Shadows)
-ساختن Bounding Box تمامی اشیا به صورت اتوماتیک با موتور Bullet.
-افکت‌های متنوع پس پردازش تصویر مانند Depth Of Field و Motion Blur و... تمامی با استفاده از Compute Shader پردازش می‌شود.
-پشتیبانی از Forward Rendering و Deferred Rendering.
-پشتیبانی کامل از نورپردازی پیشرفته HDR با قابلیت تنظیم میزان نور دریافتی به صورت دستی یا اتوماتیک.
-سیستم ذرات کامل و قدرتمند و کاملا انعطاف پذیر برای پردازش انواع آنها.
-پشتیبانی از ویژگی بسیار جدید آب و هوای پویا و سیستم شب و روز شدن کاملا پویا و انعطاف پذیر که دارای ابر‌های متحرک و کاملا واقعی است. همچنین ویژگی SkyMap ایستا در صورت استفاده نکردن از آب و هوای زنده پشتیبانی می‌شود.
-پشتیبانی از انواع متریال‌ها مانند Normal Map و Specular Map.
-پشتیبانی از پخش انواع فایل‌های صوتی که تمامی قابلیت‌های ویرایش صدا مانند Pitch و Pan را پشتیبانی می‌کند.
-ساختن و لود کردن مرحله از روی فایل‌های جانبی و بدون نیاز به موتور.
-دارای تنظیمات پیش از اجرای موتور برای شخصی سازی.
-پشتیبانی از Instancing مخصوصا برای اشیا روی Terrain که پردازش تعداد زیادی از آنها را به سادگی میسر می‌کند.
-ویژگی Billboarding که هم روی CPU و هم GPU قابل پردازش است.
-پشتیبانی از ویژگی Character Controller که در صورت استفاده بدون نیاز به کد زدن تمامی برخورد‌ها تشخیص داده می‌شود و با استفاده ازآن و به سادگی می‌توان فیزیک یک کاراکتر را شبیه سازی و شخصی سازی کرد.
-ویژگی Rigid Body که با استفاده از آن می‌توان فیزیک هر شی دلخواه را شخصی سازی کرد.
-دارای مدیریت کننده حافظه برای جلوگیری از گرفتن و آزاد کردن حافظه در زمان اجرا.
و...

این موتور دارای ویرایشگر می‌باشد که این ویراشگر برای اولین در دنیا به طور کامل از حالت واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کتد به این معنا که طراح تنها با بر سر گذاشتن عینک و بدون نیاز به وسیله‌ی دیگر در محیط بازی پیمایش و آن را طراحی می‌کند.
کد ویرایشگر و فایل خروجی به دلیل مسایل کپی رایت و امنیتی به دلیل جدید بودن کار قرار داده نشده و تنها در صورت درخواست برای داوران تحت شرایط خاص ارسال می‌شود.
برای اثبات توانایی این موتور در ساختن بازی،یک بازی با نام MiniSoccer به طور کامل توسط این موتور و اسکریپت نویسی ساخته شده که در فایل پیوست موجود است.

هم چنین نمونه هایی برای نشان دادن ویژگی‌های این موتور ساخته شده که در فایل پیوست موجود است. قابل ذکر است در تمامی این نمونه‌ها فریم بروی 30 قفل شده است.
تمامی کد‌های اسکریپت داخل پوشه Script موجود و قابل مشاهده است.
هم چنین این پروژه به طور متن باز در آدرس زیر موجود است.
https://github.com/PeymanTahghighi/AngelEngine
توجه داشته باشید در صورت دسترسی نداشتن به عینک واقعیت مجازی باید ابتدا فایل Runtime موجود را نصب و طبق راهنمایی موجود عمل کنید. تا تصویری که بروی عینک پردازش می‌شود را بروی مانیتور خود ببینید.
برای اجرا به DirectX Runtime و Runtime C++ 2015 و پشتیبانی از Directx11 احتیاج خواهید داشت.
تصاویر :
دانلود فناوری
2.88 از 4 امتیاز

0 نقد داور

0 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)