این اثر با توجه به عنوانش قاعدتا باید به بیان یک معرفی کلی برای کسانی که علاقمند به موتورهای بازیسازی هستند بنماید. در اوایل متن نیز ادعا شده است که این اثر به کاربرد گیم انجینها برای ساخت بازیهای نسل جدید اشاره خواهد داشت لیکن با خواندن اثر متوجه میشویم که از تنها چیزی که صحبت نشده است گیم انجین است! تقریبا تمام حجم مطالب اختصاص پیدا کرده است به بیان وظایف هر یک از گروهها و افراد مشارکت کننده در ساخت گیم! مطالبی که عنوان شده است مفید و قابل اعتنا بوده و گردآوری خوبی از مطالب مطرح شده در اینترنت و سایتهای اطلاع رسانی بازیهای رایانه ای میباشد لیکن با عرض پوزش از نویسنده اثر باید اعلام کنیم اصلا نمیتوان نام مقاله را بر روی این اثر گذاشت خصوصا اینکه عنوان آن نیز اصلا به بدنه مطالب نمیخورد! با توجه به اینکه قلم نویسنده نسبتا روان است توصیه میکنم نویسنده محترم با کمی کار فنیتر روی این اثر، آن را تبدیل به مطلبی درسی کرده و به صورت آنلاین بر روی اینترنت قرار دهد تا علاقمندان به آشنایی با موتورها بتوانند از آن بهره گیری کنند. مهمترین ضعفهای اثر به قرار زیر هستند: 1- مطالب مطرح شده صرفا یک گردآوری از مباحث دروس مبانی بازی سازی رایانه ای میباشد که با توجه به کتابها و سایتها و سایر مراجع تهیه شده است. 2- از مراجع و رفرنسها در متن مقاله به جز یک مورد که همان Unity3d.Blog.ir است به هیچ عنوان استفاده نشده است! در این مورد هم معلوم نیست کدام پاراگرافها از این سایت ذکر شده است. 3- نویسنده محترم هیچ تحلیل شخصی از خود ارائه نداده است و فقط به جمع آوری مطالب از گوشه و کنار پرداخته است. 4- عنوان اثر اصلا با محتوای درون آن تناسب ندارد. ضمن تشکر از نویسنده محترم، آقای احمد کرمی، به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم میرسانیم که دروس آشنایی با موتورهای بازیسازی 1 و 2 هم در انستیتو ملی بازیسازی و هم در دانشکده گیم علمی کاربردی قسمتی از مطالب این اثر را پوشش میدهند. این دروس در ترمهای 2 و 3 ارائه میشود.