این اثر به بیان یک راهنمایی کلی برای کسانی که علاقمند به طراحی مرحله (Level Design) در بازیهای رایانه ای هستند میپردازد. نویسنده محترم خود را متعهد میداند که هیچ فرمول الگوریتم وار و گام به گامی را برای طراحی بازی مطرح نکند و صرفا به بیان چالشها بپردازد. مطالبی که عنوان شده است مفید و قابل اعتنا بوده و گردآوری خوبی از مطالب مطرح شده در اینترنت و سایتهای اطلاع رسانی بازیهای رایانه ای و درس طراحی مرحله میباشد لیکن با عرض پوزش از نویسنده اثر باید اعلام کنیم اصلا نمیتوان نام مقاله را بر روی این اثر گذاشت. اثر به لحاظ ساختاری خوب سازماندهی نشده است و بیشتر شبیه به مطالب آماده شده برای ارائه در کلاس درس طراحی بازی میباشد ولی در بیان منظور موفق بوده است. مهمترین ضعفهای اثر به قرار زیر هستند: 1- مطالب مطرح شده صرفا یک گردآوری از مباحث دروس مبانی بازی سازی رایانه ای و و مبانی طراحی مرحله در بازیهای رایانه ای میباشد که با توجه به کتابها و سایتها و سایر مراجع تهیه شده است. البته از مباحث مطرح شده در مقاله کاملا مشخص است که نویسنده خود با طراحی مرحله در بازیها آشنایی کامل دارد و احتمالا به طور عملی در این حوزه فعالیت مینماید. 2- از مراجع و رفرنسها در متن مقاله بسیار اندک استفاده شده است و آن هم بدون شماره گذاری مراجع! مثلا کتاب Game Level Design به گفته خود مولف یکی از مراجعی است که توسط ایشان مورد استفاده قرار گرفته است لیکن در داخل متن به هیچ عنوان مشخص نشده است که کدام قسمت از مطالب از کدام فصل کتاب مذکور است و این قضاوت را بسیار سخت میسازد. 3- نویسنده محترم هیچ تحلیل شخصی از خود ارائه نداده و فقط به جمع آوری مطالب از گوشه و کنار پرداخته است. 4- نتیجه گیری پایانی مقاله مبین موضوع ویژه ای نیست و بسیار عام میباشد و دستاورد نویسنده را منعکس نمیکند. به نظر میرسد این نتیجه گیری صرفا برای خالی نبودن عریضه و با شتاب و عجله نوشته شده است. ضمن تشکر از آقای محمدباقر عباسی به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم میرسانیم که دروس مبانی بازی سازی رایانه ای و مبانی طراحی مرحله، قسمتی از مطالب این مقاله را پوشش میدهند.