جزئیات اثر

فرایند ساخت بازی مقاله ارسال شده توسط امیررضا سیستانه ای ارسال شده در :۱۳۹۴/۲/۲۸ اثری از :امیررضا سیستانه ای درباره اثر :مقاله "فرایند ساخت بازی" محور دو بحث مهم ساخت ابزار بازی و مفاهیم بازی‌ها توضیحات مفیدی ارائه داده شده. همچنین سعی شده مطالب مورد نیاز برای افرادی که میخواهند وارد این صنعت بشوند توضیح داده شود.
از فرایند ساخت ابزار(Game engine) شروع شده و به خروجی گرفتن از موتورها ختم می‌شود.
دانلود مقاله
5 از 1 امتیاز
امتیاز کل : 40 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۴/۶/۱۷ ۲۰:۰۹

    این اثر بسیار کلی بوده و مناسب برای کسانی است که قصد ورود به فضای بازیسازی را داشته و یا کسانی که علاقمند به موتورهای بازیسازی هستند. بسیاری از صفحات اثر دقیقا ترجمه شده آثار لاتین موجود در فضای وب هستند که با جستجوی سطحی نیز قابل بررسی می‌باشد.
    مطالبی که عنوان شده است مفید و قابل اعتنا بوده و گردآوری خوبی از مطالب مطرح شده در اینترنت و سایت‌های اطلاع رسانی بازی‌های رایانه ای می‌باشد لیکن با عرض پوزش از نویسنده اثر باید اعلام کنیم اصلا نمی‌توان نام مقاله را بر روی این اثر گذاشت خصوصا اینکه با Powepoint آماده شده است حال آنکه مسئولین همایش یک Template کامل برای شرکت کنندگان ارائه داده بودند. احتمالا نویسنده به دلیل کمبود وقت موفق به انتشار اثر خود با اسلوب خواسته شده توسط همایش نگردیده است.
    توصیه می‌شود جهت بهره مندی عموم مخاطبان و مبتدیان از زحمات این محقق محترم، ایشان با کمی کار فنی‌تر روی این اثر، آن را تبدیل به مطلبی درسی کرده و به صورت آنلاین بر روی اینترنت قرار دهد تا علاقمندان به آشنایی با موتورها بتوانند از آن بهره مند گردند.
    مهم‌ترین ضعف‌های اثر به قرار زیر هستند:
    1- مطالب مطرح شده صرفا یک گردآوری از مباحث دروس مبانی بازی سازی رایانه ای می‌باشد که با توجه به کتاب‌ها و سایت‌ها و سایر مراجع تهیه شده است.
    2- از مراجع و رفرنس‌ها در متن استفاده نشده است.
    3- نویسنده محترم هیچ تحلیل شخصی از خود ارائه نداده است و فقط به جمع آوری مطالب از گوشه و کنار پرداخته است.
    4- اصلا نمی‌توان نام مقاله را بر روی این اثر گذاشت خصوصا اینکه با Powepoint آماده شده است حال آنکه مسئولین همایش یک Template کامل برای شرکت کنندگان ارائه داده بودند.
    ضمن تشکر از محقق محترم، آقای امیررضا سیستانه ای، به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم می‌رسانیم که دروس آشنایی با موتورهای بازیسازی 1 و 2 هم در انستیتو ملی بازیسازی و هم در دانشکده گیم علمی کاربردی قسمتی از مطالب این اثر را پوشش می‌دهند. و قسمت دیگری از اثر نیز مربوط به درس مبانی بازیسازی است.

1 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)