جزئیات اثر

کاربرد منطق فازی برای هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه ای مقاله ارسال شده توسط esmail mobini ارسال شده در :۱۳۹۴/۲/۲۷ اثری از :اسماعیل مبینی دهکردی ایران-نغمه خواجه علی ، تهران ،دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی درباره اثر :هوش مصنوعیِ بازی (game AI) شاخه ای از توسعه‌ی بازی‌های رایانه ای است که با توانمندسازی بازی‌ها با استفاده از «توهمی از هوشمندی » مرتبط است. هوش مصنوعیِ بازی ، تعداد زیادی تکنیک را از زمینه‌ی گسترده ترِ «هوش مصنوعی» ، از «ماشین‌های حالت متناهی » گرفته تا پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های تکاملی ، می‌گیرد. در میان همه‌ی این تکنیک‌ها ، منطق فازی به خاطر سادگی فرمول‌بندی همراه شده با توانایی بالایش ، یکی از ابزارهایی است که در مجموعه‌ی داشته‌های توسعه دهنده‌ی هوش مصنوعیِ یک بازی رایانه ای خوب باید حاضر باشد. در این مقاله ما زمینه‌ی هوش مصنوعیِ بازی را معرفی و کاربرد منطق فازی در بازی‌ها را بررسی و در هردو مورد ، به جنبه‌ی صنعتی و جنبه‌ی تحقیقاتی آن نگاه می‌کنیم. طرح کلی مزایای آن را نشان میدهیم ،کمبودهای آن را مورد ملاحظه قرارمی دهیم و کاربردهای عملی آن را ارائه می‌کنیم.
4.83 از 3 امتیاز
امتیاز کل : 85 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۴/۶/۲۱ ۲۰:۰۹

    این اثر به بررسی کاربردهای منطق فازی در خصوص هوش مصنوعی بازی‌های رایانه ای می‌پردازد. اثر به لحاظ ساختاری بسیار خوب سازماندهی شده و در بیان منظور خود کاملا موفق بوده است. ضمنا به ساختار Template ارائه شده از سوی مسئولین همایش نیز کاملا توجه شده است و از مراجع و رفرنس‌ها خوب و به اندازه استفاده شده است. شاید تنها نقطه ضعف مقاله عدم استفاده از فرمول نویسی و شماره گذاری روابط می‌باشد که توصیه می‌کنیم در نگارش‌های بعدی دقت بیشتری روی این موضوع صورت گیرد. نهایتا مقاله فوق، یکی از آثار خوب ارسال شده به همایش ارزیابی گردید.

1 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)