این اثر به بیان یک راهنمایی کلی در قالب ده نکته کلیدی برای کسانی که علاقمند به طراحی بازی (Game Design) در بازیهای رایانه ای هستند میپردازد. نویسنده محترم خود را متعهد میداند که هیچ فرمول الگوریتم وار و گام به گامی را برای طراحی بازی مطرح نکند و صرفا به بیان چالشها بپردازد. مطالبی که عنوان شده است مفید و قابل اعتنا بوده و گردآوری خوبی از مطالب مطرح شده در اینترنت و سایتهای اطلاع رسانی بازیهای رایانه ای و درس طراحی بازی میباشد لیکن با عرض پوزش از نویسنده اثر باید اعلام کنیم اصلا نمیتوان نام مقاله را بر روی این اثر گذاشت. اثر به لحاظ ساختاری خوب سازماندهی نشده است و بیشتر شبیه به مطالب آماده شده برای ارائه در کلاس درس طراحی بازی میباشد ولی در بیان منظور موفق بوده است. مهمترین ضعفهای اثر به قرار زیر هستند: 1- اثر به فرمت یک مقاله نوشته نشده و هیچ توجهی به Template ارائه شده از سوی مسئولین همایش نشده است! 2- مطالب مطرح شده صرفا یک گردآوری از مباحث دروس مبانی بازی سازی رایانه ای و و مبانی طراحی مرحله در بازیهای رایانه ای میباشد که با توجه به کتابها و سایتها و سایر مراجع تهیه شده است. 3- از مراجع و رفرنسها در متن مقاله بساصلا استفاده نشده است! 4- نویسنده محترم هیچ تحلیل شخصی از خود ارائه نداده و فقط به جمع آوری مطالب از گوشه و کنار پرداخته است. 5- نتیجه گیری پایانی در مورد اثر وجود ندارد! ضمن تشکر از آقای ملامحمد به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم میرسانیم که دروس مبانی بازی سازی رایانه ای و مبانی طراحی مرحله، قسمتی از مطالب این مقاله را پوشش میدهند.