جزئیات اثر

تولد یک بازی ساز مقاله ارسال شده توسط محمد حسین اصغری ارسال شده در :۱۳۹۴/۱/۱۹ اثری از :محمد حسین اصغری درباره اثر :به نام خدا
فایلی که هم اکنون در اختیار شماست قسمتی از مقاله‌ی اصلی است و از منابع داخلی (کتب مبانی طراحی مرحله،نظریه‌ی سرگرمی و...) و خارجی (Programming Game AI by Example,Professional Techniques For Video Game Writing) و همچنین تجربیات چند ساله‌ی بنده‌ی حقیر جمع آوری شده است.
امیدوارم که در انجام رسالتی که بر عهده دارم موثر واقع شوم.
تصاویر :
دانلود مقاله
3.5 از 4 امتیاز
امتیاز کل : 60 /100

1 نقد داور

  • دکتر محمدحسین رضوانی ۱۳۹۴/۵/۲۹ ۲۱:۰۸

    این اثر به بیان یک راهنمایی کلی برای کسانی که علاقمند به طراحی بازی‌های رایانه ای و یادگیری اصول خط لوله تولید بازی هستند می‌نماید.
    مطالبی که عنوان شده است مفید و قابل اعتنا بوده و گردآوری خوبی از مطالب مطرح شده در اینترنت و سایت‌های اطلاع رسانی بازی‌های رایانه ای می‌باشد لیکن با عرض پوزش از نویسنده اثر باید اعلام کنیم اصلا نمی‌توان نام مقاله را بر روی این اثر گذاشت. ولی اگر قصد چاپ کتابی با همین نام را داشته باشیم باید عرض کنم که این اثر می‌تواند به کتابی بسیار مفید و با بیان روان تبدیل شود. توصیه می‌کنم نویسنده محترم با کمی کار فنی‌تر روی این اثر، آن را تبدیل به کتاب کند و به صورت آنلاین بر روی اینترنت قرار دهد تا علاقمندان تازه کار بتوانند از آن بهره گیری کنند.
    مهم‌ترین ضعف‌های اثر به قرار زیر هستند:
    1- مطالب مطرح شده صرفا یک گردآوری از مباحث دروس مبانی بازی سازی رایانه ای و تاریخچه و سبک شناسی بازی‌های رایانه ای می‌باشد که با توجه به کتاب‌ها و سایت‌ها و سایر مراجع تهیه شده است.
    2- از مراجع و رفرنس‌ها در متن مقاله به هیچ عنوان استفاده نشده است! مثلا کتاب The Art of Game Design احتمالا یکی از مراجعی است که توسط نویسنده محترم مورد استفاده قرار گرفته است لیکن در داخل متن هیچ ذکری از آن به میان نیامده است.
    3- نویسنده محترم هیچ تحلیل شخصی از خود ارائه نداده است و فقط به جمع آوری مطالب از گوشه و کنار پرداخته است.
    ضمن تشکر از نویسنده محترم، محمدحسین اصغری، به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم می‌رسانیم که دروس مبانی بازی سازی رایانه ای و تاریخچه و سبک شناسی بازی‌های رایانه ای قسمتی از مطالب این مقاله را پوشش می‌دهند. این دروس در بین دروس مصوب دانشگاه بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای در ترم‌های اول و دوم قرار دارند.

4 نظر (نمایش فقط برای صاحب اثر)