این اثر به بررسی روشهای بهینه سازی از طریق کدنویسی در موتور یونیتی برای رسیدن به هدف اصلی که همان نرخ 60 فریم در ثانیه است میپردازد. مقاله از نظر سازماندهی مناسب و خوب نوشته شده است و قطعاتی از اسکریپت را که لازم بوده است نشان داده و تشریح نموده است و حتی به گواه خود نویسندگان به دلیل کمبود فضا قسمتی از کد مربوط به زباله روبی و غیره حذف شده است که از نظر من بلامانع است. اثر از این لحاظ که به عنوان اولین مقاله تولید شده توسط مرکز پژوهش و توسعه بازیهای رایانه ای دانشگاه علم و صنعت میباشد دارای اهمیت در مقطع زمانی فعلی میباشد و مناسب برای خوانندگانی است که قصد دارند دید کلی در خصوص روشهای بهینه سازی الگوریتمهای نرخ فریم در موتورهای بازیسازی به دست آورده و تحقیات را آغاز کنند. توصیه میشود جهت بهره مندی عموم مخاطبان و مبتدیان از زحمات این محققین محترم، ایشان با کار فنیتر روی این اثر، آن را تبدیل به ارائه ای 60 دقیقه ای کرده و به صورت آنلاین بر روی اینترنت یا سایت آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت ایران یا هر وبگاه مرتبط قرار دهند تا علاقمندان به بهینه سازی موتورها بتوانند از آن بهره مند گردند. مهمترین ضعفهای اثر به قرار زیر هستند: 1- کدهای نوشته شده با پشت صحنه مشکی چاپ شده اند و خواندن آنها مشکل است. توصیه میشود اسکرین شات تبدیل شود به تایپ خود کد در پشت صحنه سفیدرنگ 2- نویسندگان محترم هیچ تحلیل و مقایسه ای که آماری باشد و بتواند میزان بهبود نرخ فریم را بر حسب درصد نشان دهد ارائه نداده اند. به جا بود در بخش ماقبل نتیجه گیری یک یا چند مقایسه آماری نیز انجام میشد. ضمن تشکر از محققین محترم این اثر به جهت مشارکت در بخش مقالات این همایش به اطلاع دوستان محترم میرسانیم که دروس آشنایی با موتورهای بازیسازی 1 و 2 هم در انستیتو ملی بازیسازی و هم در دانشکده گیم علمی کاربردی قسمتی از مطالب این اثر را پوشش میدهند